De Cliëntenraad van PSYTREC levert een grote bijdrage aan de kwaliteit van haar dienstverlening. De Cliëntenraad bestaat uit ex-cliënten die gevraagd en ongevraagd advies geven aan de Algemeen Directeur. Zij behartigen de gemeenschappelijke belangen van alle cliënten van PSYTREC. Deze vorm van belangenbehartiging is geregeld in de Wet Medezeggenschap Patiënten Zorginstellingen (WMCZ).
De Cliëntenraad zet zich in voor kwaliteit van zorg. Thema’s waar de Cliëntenraad zich onder andere op richt zijn:
De Cliëntenraad heeft advies- of instemmingsrecht op veel voorgenomen besluiten van de directie. De Cliëntenraad vergadert 5 keer per jaar met de Raad van Bestuur, en 2 keer per jaar met de Raad van Commissarissen.
Alle locaties van PSYTREC vallen onder de Cliëntenraad:
De cliëntenraad bestaat uit: Marianne (voorzitter), Femke (vice-voorzitter), Ian (secretaris), Anouk en Maribel.
Mocht u ons iets willen melden wat betrekking heeft op een van de eerder genoemde thema’s of als u geïnteresseerd bent om lid te worden van de Cliëntenraad, neem dan contact met ons op.
Voor een eerste contact geeft PSYTREC de voorkeur aan e-mail: clientenraad@psytrec.nl.
PSYTREC kent een onkostenvergoeding voor het werk van Cliëntenraad.
De Cliëntenraad is echter geen klachtenorgaan, hiervoor verwijzen wij u naar: https://www.psytrec.nl/klachten/
Bekijk hier het meest recente jaarverslag.
Neem dan gerust contact met ons op!
Voorzitter
Vice-voorzitter
Secretaris
Raadslid
Raadslid